财新传媒 财新传媒

阅读:0
听报道

Mysterious India(3) 神秘的印度(三)

  Before I boarded on the fight, I found most of passengers are Indians, only several Chinese ladies. I talked with them and tried the last time to find some tourists can share some parts of my trip. I failed. We boarded on the fight on time, I went to sleep just after I seated myself. I chose the seat by a window as usual. I was awake by the noise and then found the fight just got off after one hour. I am lucky that I arrived in Delhi only 1.2 hours later.

 The travel agency, which would help me to travel in 3 cities in 5days, had sent a person to see me at the airport. We had a small talk and I could not understand his English very well. Fortunately, he is not my tour guide. The tour guide is a handsome gentleman, about in 50’s. He spoke very clear, slow and checked out if I understand frequently.

  He named me as “ lucky Chen”, told me that they had not seen the sun for 5 days. Even in that early morning, he did not expect the flight would land on time. Delhi is suffering serious pollution, rank the 2nd  in all over the world. Beijing has not on that list. In the following days, I was proved to deserve that name “ lucky Chen”.

上飞机之前,发现大部分乘客是印度人,只有几个中国人,都是女士,我最后尝试一次,和她们聊聊看能否有部分行程一致,结果还是没有。准时登机了,虽然他们不要求关机,但是大半夜的我在北京也要关机的,因此我关掉手机,一坐下就开始睡觉,座位自然还是一贯的靠窗。睡梦中被噪音吵醒,发现刚刚起飞,原来晚了一个小时,我们一直在停机坪上停着呢。

早晨七点晚点70分钟安全降落德里机场,太好了,正愁5点多到太早比较麻烦呢。旅行社已经派人在机场接我,简短聊几句,发现他的英语听起来有点费劲,还好,他不是导游。

导游是位先生,大约50几岁,讲话很清楚、很慢,还时常确认一下我是否听懂。

他叫我“幸运陈”,告诉我他们已经5天没见着太阳了,即便当天早晨他也没指望我的航班能够那么早到达。新德里是一个污染很严重的城市,排名世界第二,北京连前十都没进呢,偷着乐吧。接下来的事实证明,我真无愧于幸运陈这个名字。

话题:



0

推荐

陈妍

陈妍

55篇文章 8年前更新

易和律师事务所律师

文章