财新传媒 财新传媒

阅读:0
听报道

        Mysterious India(1) 神秘的印度(一)

Before I went to India, all what I know about India is rape, dirty and crowded. This time is very special to me because I went to India alone. At the beginning, I was supposed to go there with 4 guys who I know by internet. Then, I found they are much younger than me. More important they can rent a car without me. Finally I understood their situation and decided to go there by myself. It is really challenging although I can speak English. All my friends and relatives warned me of the danger. Actually I hesitated for quite a long time after I booked the air-tickets, which are round tickets, Guangzhou – Delhi. I did not book the train tickets in India or transportation to Guangzhou. Thank my lucky stars finally I made up my mind: I will make it. What an amazing trip, I almost missed it.

在我去印度之前,我对印度的全部了解限于强奸、脏和拥挤。这次的印度之行对于我格外特别是因为我一个人独自去的。起初我是有四个在网上认识的同伴的,但他们都比我年轻很多,并且他们四人租车住宿都比较方便,了解到这样的情况,我决定一个人去。尽管我会说英语,印度之行确实还是很有挑战,我所有的亲朋好友都提醒我那里太危险了,我也确实犹豫了很久,广州往返德里的机票早买好了,但是印度境内的火车票一直没有买,也没有买北京到广州的机票或者火车票。非常庆幸的是,我最终还是决定,一个人也要去。多么奇妙的旅程,我差点错过你。

话题:



0

推荐

陈妍

陈妍

55篇文章 8年前更新

易和律师事务所律师

文章